שמירה על עור בריא וזוהר

 

טיפים לשמירה על עור בריא וזוהר

וגם מתנה לכל גולשת…

רוצה לשמור על עור מתוח וזוהר, אך ללא התערבות פלסטית? ובכן, הכול בידיים שלך…
אנחנו כאן בשביל להציג לך את הדרכים לשמירה על עור פנים מתוח וצעיר בלי ניתוח!
הקיץ כבר בפתח, והשמש מזמינה לצאת החוצה. אבל יחד עם ה- welcome הגדול, חשוב לשמור על העור שלנו בריא ויפה. אמנון בכר, רוקח ומנכ"ל טטרה פארם, מציע כמה טיפים כדי שגם העור שלנו יעבור את הקיץ בשלום:

1. הזהרו מהשמש
השמש הינה האויב הגדול ביותר של העור. ככלל, האנטי אייג'ינג הטוב ביותר הינו הגנה מהשמש, כיוון שככל שהעור נפגע פחות, הוא מזדקן פחות ויודע להתגבר טוב יותר על נזקי העור והזמן. כיום ידוע כי למקדמי הגנה כימיים ישנה השפעה מזיקה לגוף לטווח הארוך, ולכן חשוב להשתמש במקדמי הגנה בעלי הגנה פיזיקילית. לשם כך פיתחו בסבוקלם קרם הגנה
(SPF 19 ו- SPF 30) פיזיקלי עם אפקט המראה, כך שהקרניים מוחזרות ואינן חודרות לעור. הקרם הוא היפואלרגני ומתאים לכל הגילאים, אפילו לתינוקות! מוצר נוסף בסדרה הינו ה"קאלם טריפל"- קרם המשלב קרם יום, דמי מייק אפ ומקדם הגנה 29 spf להגנה מרבית ולנוחיות מקסימלית כך שהוא מאפשר לך להראות מטופחת ומוגנת מנזקי הסביבה- והכול ב-30 שניות!

2. שתו מים
המים מסלקים גורמים רעילים מהגוף, ומקנים לעור לחות ורעננות ולכן יש להקפיד לשתות לפחות 8-12 כוסות מים מינרליים ביום.

3. איכלו נכון
מחקרים רבים הוכיחו כי קיים קשר הדוק בין המזון שאנו צורכים לבין מצבו של העור. תזונה נכונה משפיעה באופן ישיר על מראה העור ועל יכולתו לתקן את עצמו. חשוב לגוון ולאכול מכל סוגי המזונות הקיימים, ולהמנע מצריכת מוצרים המכילים חומרים משמרים או צבעי מאכל. צרכו ירקות ופירות בצבעים שונים,ובמיוחד אלה שמכילים ויטמין A (ירקות ופירות כתומים וירקות עליים ירוקים) וויטמין C (פירות הדר, קיווי, כרוב). חשוב לשלב בתפריט ויטמין E – נוגד חמצון חשוב לגוף, אשר ניתן למצואו בשמנים צמחיים, דגנים מלאים וקטניות. יש להקפיד לצרוך 2-3 מנות דגים בשבוע כמקור לחלבון, ובעיקר דגים מהים הצפוני כמו סלמון, טונה והליבוט. המכילים כמות גדולה יחסית של חומצות שומן מסוג אומגה 3, שלהן השפעה מיטיבה על העור. השתדלו להמנע ככל האפשר מצריכת שומנים מוקשים (כגון מרגרינה) וסוכרים עמילנים (תפו"א, לחם, אורז וכו'…)
ומהן הכמויות הרצויות? ובכן, יש לאכול 3 ארוחות גדולות ו-2 ארוחות קטנות (כ-1/3 מגודל הארוחה הגדולה). בארוחה הגדולה יש לצרוך מנה עיקרית בגודל כיפת כף היד הכוללת חלבונים רזים (מוצרי חלב עד 5%, חזה עוף, כתף בקר…), מנת פחמימות (תפו"א, פסטה, אורז…) בכמות של אגרוף, פירות וקטניות (שעועית, חומוס, פול, סויה…) בכמות של שני אגרופים, וירקות בצבעים שונים בכמות של 6 אגרופים. בנוסף לכך בכל ארוחה יש לצרוך כף של שמן מהצומח (שמן זית/ קנולה, אבוקדו, טחינה…).

4. שימרו על נקיון הפנים
הקפידו על ניקוי יסודי של אזור הפנים והצוואר מגורמי זיהום חיצוניים, איפור ועודפי שומן המופרשים מהעור. מומלץ להשתמש בתחליב לניקוי שכן הוא משלב את הניקוי עם הענקת לחות לעור.
שימוש בקרם הניקוי של סבוקלם- לניקוי יסודי וללחוח העור, בשילוב עם מי הפנים של סבוקלם עם הפילינג העדין- לתחושת רעננות, להסרת תאים מתים ולהשלמת תהליך הניקוי של העור, יגרמו לפנייך להראות נקיים, רעננים, זוהרים ובעלי מרקם אחיד.

5. המנעו מלחץ
מצבי מתח, לחץ אי שקט וחוסר שינה גורמים לעור לייצר כמויות מוגברות של קורטיזון, הפוגם בכושר ספיגת הויטמינים והמינרלים החיוניים לעור וגורם לדילול במאגרי הויטמין C, הקטנים ממילא בגופנו. כל אלו מאיצים את הזדקנות העור ואת היווצרות הקמטים.

6. המנעו מעישון ואלכוהול
העישון גורם להפחתה ניכרת ברמות ויטמין C בדם, שהוכח כחיוני לייצור קולגן חדש, ואף תנועות היניקה של הסיגריה יוצרות קמטים סביב השפתיים ולעתים גם בלחיים. צריכה מופרזת של משקאות אלכוהולים פוגעת בכושר הטבעי של הגוף לספוג ויטמינים ומינרלים, וכן מדללת את ריכוז הוויטמינים הקיים בגוף.

7. הענקת לחות והזנה לעור
ע"מ להעניק לעור את הלחות וההזנה הדרושים לו למראה רענן, זוהר ובעל מרקם רך, יש להקפיד ולהשתמש בתכשירי לחות והזנה איכותיים. בעלי עור רגיל עד שמן-ניתן להסתפק בקרם לחות במרקם עדין ולא שומני, הנספג מיד בעור. קרם הלחות של סבוקלם, אשר יעילותו הוכחה במחקר קליני, הינו קרם במרקם קליל המספק לעורך לחות למשך 16 שעות רצופות.
בעלי עור רגיל עד יבש, או עור הנוטה להתקלפויות- יש למרוח קרם לחות במרקם עדין, ולאחר מכן להזין את העור בקרם עשיר. הקרם העשיר מסדרת סבוקלם מכיל ויטמין E , חומצות שומן חיוניות מקבוצת אומגה וכן מיצוי צמח הסנטלה אשר תורמים לשמירת הלחות הנדרשת בעור, ומקנים לעור תחושת רכות, חיוניות וגמישות.

8. שינה רצופה ועמוקה
במהלך השינה מופרש הורמון הגדילה, שיש לו תפקיד חשוב ביכולת הבנייה והחידוש של רקמות השרירים והעור. ע"מ לעודד את הפרשת ההורמון יש להקפיד על לפחות 7 שעות שינה רצופות.

9. אימון גופני
בעת ביצוע פעילות גופנית מופרש אסטרוגן, אשר משפיע רבות על מרקמו של העור. בעקבות הפעילות עולה ריכוז ההורמון בדם ונשאר גבוה כשלוש שעות לאחר האימון. ע"מ לשמור על רמתו הגבוהה של ההורמון יש להקפיד על ביצוע פעילות אירובית ופעילות לחיזוק השרירים במשך שלוש-ארבע פעמים בשבוע.

10. טיפוח הצוואר והעיניים
העור מסביב לצוואר ולעיניים דק פי 3 מהעור בשאר חלקי הגוף, והוא חשוף במיוחד לנזקי הסביבה לכן חשוב במיוחד להעניק לאזורים הללו את הלחות וההזנה האופטימלית עבורם. החל מגיל 18 יש למרוח בכל ערב קרם עיניים וצוואר, על מנת למנוע את היווצרות הקמטים ורפיון העור באזור. החל מגיל 03 מומלץ להשתמש בקרם עיניים המותאם במיוחד למניעת קמטים, כדוגמת קרם העיניים נגד קמטים של "קאלם אינוביישן", קרם זה מכיל קומפלקס ייחודי של לחותנים וצמחי מרפא, המסייעים לבנייה מחודשת של תאי העור ולהחלקת העור ומיצוקו.

11. תוספי תזונה
טיפול בעור הפנים צריך להתבטא גם בטיפול פנימי. זה כבר מזמן לא סוד שמצב העור והשיער שלנו משקף את מצבנו הבריאותי, ושלא די בטיפוח חיצוני של העור כדי לשמור עליו. כדי להגיע למצבו האופטימלי, יש להעניק לעור את כל המרכיבים הבריאותיים החיוניים לבריאותו.
ע"פ מחקרים רבים נטילה קבועה של תוספי מזון תורמת להאטת הליך ההזדקנות בעור ולהיווצרות קמטים, ואף תורמת לשיפור מצבם של קמטים קיימים. כמוסות סבוקלם לעור בריא מכילות צמחי מרפא, ויטמינים ורכיבים נוגדי חמצון (אנטי אוקסידנטים) המגינים על העור מפני נזקי הסביבה, מאיטים את הזדקנות העור ומחזירים לעור את חיוניותו ורעננותו.


אתכם לאורך כל הדרך ,

 

צוות האתר גוזלים .